schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

vrijdag 8 januari 2010

waterkansje

Vandaag hebben we de schilderijen ingeleverd voor de tentoonstelling "vrijheid". John heeft 2 werken gemaakt dus die hoefde niet te kiezen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor nummer 2 "vrijheid van spreken" (met de ritssluiting die van de mond open gaat) en nummer 3 "de vrijheid tegemoet" (met de 2 kinderen die zich van de groep gevangenen afscheiden). Hartelijk dank voor al jullie reacties, ik was daar erg blij mee. En hoewel er vaker gekozen is voor nummer 1 (met de 2 gevangenen) heb ik toch gekozen voor de ritssluiting (sorry Joseph) omdat de argumenten hiervoor sterk waren en omdat ik me ook probeerde in een jury te verplaatsen die in korte tijd veel werken moet beoordelen en bij de gevangen moet je eigenlijk wat langer stil staan om de bedoeling tot je door te laten dringen.
Er dingen 120 schilderijen mee voor 30 plaatsen op de tentoonstelling. En ook professionele schilders mogen meedoen. Dus onze kansen zijn toch echt wel waterkansjes.
Maar ach, dan zijn we toch weer een ervaring rijker. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: