schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

donderdag 24 december 2009

Help me kiezen!

Ik heb voor een tentoonstelling/wedstrijd 3 schilderijen gemaakt met het thema vrijheid.
Maar ik mag er maar 2 insturen en ik kan niet kiezen. Help me door je mening te geven.
Plaats deze bij de reacties maar zet wel je naam er onder want anders wordt het niet gepubliceerd.


Vrijheid 1
Ik wilde niet het uitgekauwde thema gebruiken van een vlinder, vogel of mens zwevend door de lucht, maar iets wat niet voor de hand ligt.
Het werden 2 gevangen in een cel.
De ene persoon voelt zich duidelijk gevangen en zit verslagen in elkaar gedoken.
Maar de andere persoon láát zich niet vangen, men kan hem slechts zijn fysieke vrijheid ontnemen.
Hij keert zijn gezicht naar het licht en laat zijn problemen achter zijn brede rug en in zijn hoofd, dat wel wat weg heeft van een lucifer, laat hij ideeën tot ontbranding komen over plaatsen waar hij zich door zijn gedachten naar toe kan laten vliegen.
Zijn geest is verlicht, wat wordt uitgebeeld door een stralenkrans.
Dagelijks houdt hij in zijn dagboek bij waar hij die dag weer naar toe gaat....


Vrijheid 2
VRIJHEID VAN SPREKEN.
Met zijn mond trekt deze man figuurlijk de ritssluiting open waarmee men hem tot zwijgen wil brengen.
Hij roept luidkeels dat hij zich niet de mond laat snoeren.
Hij wil vrij zijn om te zeggen wat hij belangrijk vindt ook al is dat niet altijd wat men graag wil horen………
Zo lang hij denkt dat er in de wereld nog iets verbeterd moet worden zal hij zijn stem laten horen.


Vrijheid 3
Een soldaat drijft mensen voor zich uit. Twee kinderen hebben zich losgemaakt van de groep en lopen doodgemoedereerd de vrijheid tegemoet.
Het bijzondere voor mij is dat het onze eigen kinderen zijn die ik heb geschilderd. Zij zijn door hun adoptie bevrijd van een grauwe toekomst.

30 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kies voor nr. 3 (vind ik een hele mooie!!!) en nr. 1
Ben benieuwd hoe de mening van anderen is.
Knuf van Marjorie

Davy zei

Ik kies nummers 2 en 3 om de simpele reden dat die me het meest aanspreken.
SUCCES!

Kussie

Anoniem zei

Dit is mijn keuze.
Nr 3 op Nr 1
Nr 1 op Nr 2
Nr 2 op Nr 4. Nou ja, je weet wat ik bedoel.
Houd me maar op hoogte.
Groeten, Ad

Anoniem zei

Dag Han,
Ik denk dat je het beste de twee laatste schilderijen gebruikt omdat die herkenbaar van de zelfde kunstenaar komen.
Doe zo voort groetjes Carla

Anoniem zei

Vrijheid 1 en 3 vind ik het mooiste.
Fijne kerst. groetjes, John

Anoniem zei

Hoi Han,
Wat een proces he, om je in een thema in te leven als vrijheid.
Ik denk voor jezelf een heel mooi proces.
Ik heb gekeken en kies voor schildeij 1 en 2.
Van schilderij 2 spreekt de tekst meer dan het schilderij.
Schilderij 1 en 2 spreekt de voorstelling op het schilderij het meest aan. Ondanks je uitleg, voel ik me vrij om mijn eigen gedachten van de voorstelling te hebben. Dus het prikkelt me het meest.
Veel succes, Fran

Anoniem zei

nummer 1 en nummer 3
groeten lisette

Han en John van Nimwegen zei

Tot nu toe is de stand:
nr. 1 heeft 6 stemmen
nr. 2 heeft 3 stemmen
nr. 3 heeft 7 stemmen

Nr. 2 blijft dus behoorlijk achter. Ik heb reacties gehoord als: heftig en creapy, maar of het daar aan ligt weet ik eigenlijk niet. We tellen verder....

Fred en Marjo zei

ik kies voor 3 en 1

succes

Marjo

Unknown zei

Hallo Han .

Vind het voor mij zelf niet moeilijk nummer 2 als eerste omdat ik weet hoe erg of het is als je geen mening ergens over mag geven .Dus een rits op je mond.En nummer drie als gevolg van wat ik weet over die kinderen die uit het land van oorlog worden weg gehaald en hier in liefde worden opgevangen .
groetjes Riet

Anoniem zei

Hoi Han
Mijn voorkeur zou gaan voor Vrijheid 1 en vrijheid 3
Die spreken mijn het meeste aan
Liefs Marja

Joseph zei

Ik ga voor 1, maar dat spreekt voor zich he Han. Ik heb ook de mening van een vriendin van mij gevraagd en die zei ook nummer 1, puur om het simpele feit dat wanneer zij aan 'vrijheid' denkt en dat deze afgenomen wordt, ze meteen aan 'gevangenis' denkt... :) Succes he!! En fijne dagen nog!

Marianne zei

Ik kies voor twee en drie.Omdat het belangrijk is dat je je mening kan geven.En voor drie zoals je zelf het al omschreef.
Gr Marianne G

Anoniem zei

hoi han,
ik vind 1 het mooist en daarna 3. succes met winnen!
Groeten, Bas Hüsstege

Anoniem zei

ik vind ontegensprekelijk de tweede het sterkst, ik ging uit van de omgekeerde methode en bekeek de schildrijen zonder te denken aan het thema en nr 2 vertelt het thema zonder dat men er moet naar zoeken, misschien is ook het rode wel treffend. (vrede is wit,rood is oorlog)
groetjes,marc

Anoniem zei

Hey Han,
Nummer 2 is het derde schilderij dan :)
Groetjes terug van mijn moeder! En nog een hele fijne avond!
Joseph

Anoniem zei

Ik Kies voor 1 en 3.
I zie ik als een psychiater die bij een gevangene zit en zijn gedachten op papier zet om ze zo om te zetten in daden. Zodat de gevangene kan worden vrijgelaten. 2 vind ik iets wat luguber en eng. Hij is zo aanwezig en spring zo op uit het doek. een beeld wat je niet los kan laten om aan iets leuks te denken. (ja beetje lastig om uit te leggen)3 ja, ik denk omdat het een van mijn lievelings foto`s is van caroltje en mij. Maar ook omdat de kleuren zo uitsteken en het contrast zo groot is. doet me denken aan shindlerst list waar je dat kleine meisje met haar rode jurken ziet lopen. Alleen loopt het voor haar niet goed af. ja, zeker en vast nummers 1 en 3/ knuffffffssssss en kusjes mij(marretje)

Anoniem zei

doe dan ook maar 3
groetjes Marc

Anoniem zei

Hallo Han,
Ik zou sowieso de middelste (2de) inzenden.
Groetjes,
Klaas Venmans www.klavema.eu

Unknown zei

Hallo Han en natuurlijk ook John,
wij vinden de schilderijen met nummer 1 en nummer 3 de beste keuze. Omdat nummer 2 een beetje "eng" is en vrijheid is naar onze mening niet eng.

Succes en lieve groetjes,
Elvira en Carla

Anoniem zei

Hallo Han en natuurlijk ook John,
wij vinden de schilderijen met nummer 1 en nummer 3 de beste keuze. Omdat nummer 2 een beetje "eng" is en vrijheid is naar onze mening niet eng.
Succes en lieve groetjes,
Elvira en Carla

Unknown zei

Nr. 3 komt voor mij duidelijk op de eerste plaats.
Vertederend deze twee meisjes op de voorgrond, die zich gelukkig prijzen om in een geweldloze liefdevolle omgeving verder te mogen opgroeien. Top Han.
En dan nr.1 Voor mij ondanks jouw uitleg hierbij ook mijn eigen gedachten. Kwam als eerste bij me op . Kijk naar het LICHT het werkt bevrijdend.
Veel succes.
Gr. Leny

Leny zei

Nr. 3 komt voor mij duidelijk als eerste keuze. Het vertederende van de twee meisjes die uit hun benarde positie worden bevrijd en het geluk weer hervinden , prachtig Han.
En nr.1 is mijn tweede keuze, vooral ook omdat ik daar mijn eigen gedachten de vrije loop heb gelaten. Kijken naar het LICHT werkt bevrijdend.
Veel succes!

Anoniem zei

Ik heb gekozen voor schilderij nummer 3. Dit omdat de kinderen een toekomst voor zich hebben. Je hebt ze mooi in kleur geschilderd en op de voorgrond gezet waardoor je oog er naar toe getrokken wordt en je direct het schilderij begrijpt. Heel mooi geschilderd Han.
Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en een heerlijk en gezond 2010 toe!!!!
Sterkte en lieve groet,
Rolien

Anoniem zei

Nummer 2 heeft mijn duidelijke voorkeur! En daarna kies ik maar voor nummer 1.
Micheline

Anoniem zei

Mij spreken het meest aan nummer 1 en 3

succes Han van rosanne

Anoniem zei

ik zal voor twee en drie gaan die zijn top



je pete kind....

Anoniem zei

Ik kies voor nummer 1 en nummer 3.
Astrid

Anoniem zei

Nummer 3 zeker niet, gevoelsmatig. Dus blijven nummer 1 en 2 over.
Jan

Anoniem zei

Ik kan je maar één tip geven: kies die werken die je zelf het mooist vindt!
Chris