schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

maandag 18 januari 2010

Involutie van Han


Iedereen weet wat evolutie betekent: het is van het Latijnse werkwoord evolvere afgeleid en betekent letterlijk "zich ontrollen" of "los-" of "afwikkelen". Figuurlijk betekent het "ontwikkeling".
Ik ben uitgegaan van het tegenovergestelde: involutie.
Involutie betekent letterlijk: zich inrollen, vast- of in-wikkelen. Ik heb dit uitgebeeld door eerst een kindje (ikke toen ik klein was) te schilderen en dat zich vervolgens te laten inrollen waarbij het kindje steeds onherkenbaarder wordt totdat het uiteindelijk is verworden tot een grote krul; het is dan helemaal geïnvolueerd.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind dit hartstikke goed gedaan Han. Wat een idee. Heel erg mooi. Mijn komplimenten!!!!
Marjorie

Davy zei

Gelukkig heeft de krul zich toch nog weten te ontplooien! :-)

Liefs,
Peef

Anoniem zei

en jij wou nog wel stoppen omdat je vond dat je niet goed genoeg was. Nou hiermee bewijs je maar weer dat je nooit moet opgeven maar door moet gaan tot je tevreden bent. Vind het net andy warhall?? . ja echt waar, echte kunst. dikke kus mij
Marjolein

Han en John van Nimwegen zei

Als ik zelf maar niet op hem lijk!

Anoniem zei

Over hetzelfde werk,zoveel versch.meningen.De enige vergelijking met Andy Warhol,vind ik,zijn de vlakken.Andy Warhol maakte vaak gebruik van al bestaande voorstellingen en werkte dat uit in verschillende kleuren
Dit doek van U vind ik veel creatiever bedacht en uitgewerkt in vergelijking met zijn werk.Supergoed!