schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

donderdag 24 september 2009

vrijheid


Voor de wedstrijd/tentoonstelling met het thema "vrijheid "waar John en ik voor uitgenodigd zijn heb ik alvast één schilderij gemaakt.
Ik wil niet het uitgekauwde thema gebruiken van een vlinder, vogel of mens zwevend door de lucht, maar iets wat niet voor de hand ligt.
Het werden 2 gevangen in een cel.
De ene persoon voelt zich duidelijk gevangen en zit verslagen in elkaar gedoken.
Maar de andere persoon láát zich niet vangen, men kan hem slechts zijn fysieke vrijheid ontnemen.
Hij keert zijn gezicht naar het licht en laat zijn problemen achter zijn brede rug en in zijn hoofd, dat wel wat weg heeft van een lucifer, laat hij ideeën tot ontbranding komen over plaatsen waar hij zich door zijn gedachten naar toe kan laten vliegen.
Dagelijks houdt hij in zijn dagboek bij waar hij die dag weer naar toe gaat....

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw, KLASSE.
Ben benieuwd hoe het er in het echies uit gaat zien. Succes met schilderen en het verhaal erbij ben ik echt van onder de indruk!!
groetjes van Marjorie

Anoniem zei

Hoi Han,

Ik ben net terug van Italie en zag net je krabbel. Ik ben gevleid door de inspiratie die je hebt gekregen voor het maken van het schilderij "vrijheid". Het schilderij komt helemaal tot de verbeelding... Vrijheid is iets onbetaalbaars... iets wat erg broos is, omdat het van de ene op de andere minuut zomaar van je afgepakt kan worden. Vrijheid is iets dat door velen maar als vanzelfsprekend wordt ervaren, maar net als met gezondheid en liefde moeten we iedere dag dankbaar zijn in vrijheid te kunnen en mogen leven.

Heel mooi Han.

Groetjes terug, ook van mijn moeder.

Joseph

Anoniem zei

Hallo Han.
Joseph heeft al de groeten gedaan van mij, maar ik wil je ook persoonlijk graag laten weten dat ik het een geweldig schilderij vind. Veel mensen in de gevangenis vertelden me dat Joseph als het ware licht gaf. Je hebt dat fantastisch aangevoeld door de schrijvende persoon zo lichtend af te beelden. Ik hoop dat je heel veel succes zult hebben op de wedstrijd!!
Heel veel groeten van Janny

Anoniem zei

nou mama, waar haal je toch die inspiratie vandaan? Ik denk eerlijk gezegd dat je met dit onderwerp en het idee erachter een goeie kans maakt. Het is een doordenker maar toch ook heel helder. Heel erg knap gedaan en bedacht. dikke kus mij

Anoniem zei

Dag Han,

Als je terug komt wacht dus je eigen ''Gouden'' kalf!
Veel succes met jullie tentoonstelling. Als je wat dichter in de buurt bent met een expositie mag je me een uitnodiging sturen. Ik kom als het eningszins kan zeker kijken.

Met groet
Conny