schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

woensdag 16 september 2009

2- luik "schaduwgevecht" van Han


Dit is het complete "schaduw 2-luik" met als titel:
"schaduwgevecht".

De gedachte er achter is dat je schaduw en jij onlosmakelijk verbonden zijn en toen drong de vraag zich bij me op wat er zou gebeuren als de schaduw eens tot leven zou komen en de rol van de mens zo maar over zou kunnen nemen.

Deel 1 toont een man van boven af gezien met zijn schaduw en heet:

"mijn schaduw ligt op straat".

Deel 2 is helemaal gespiegeld geschilderd waarbij de staande figuur de schaduw is geworden en de mens is uitgespreid zoals de schaduw in deel 1, het heet:
"ha, nu ligt mijn mens op straat".

5 opmerkingen:

Anoniem zei

schilderij is weer eens ontzettend orgineel. je maakt er dan wel niet zoveel als papa ze zijn wel allemaal heel doordacht en orgineel. Dat vind ik ontzettend knap want daar moet je een creatieve geest voor hebben.
Marjolein

Anoniem zei

ja, heb hem nu helemaal goed bekeken en vind het nog steeds creatief en orgineel super gedaan. lekker door dacht over het onderwerp en zekers uniek. je doet het echt heel goed mama. dikke knuf en kus Marjolein

Anoniem zei

ik vind het verhaal er achter hartstikke goed! Mijn komplimenten.
De titel heb je inmiddels veranderd. Vind ik persoonlijk beter.
knuf van Marjorie

Anoniem zei

De mens is onlosmakelijk en voor eeuwig',met zijn schaduw(zijde) verbonden.Ieder mens heeft zijn schaduwkant

Nooit zul je je los kunnen maken van je eigen schaduw, hoe je 't ook probeert,je komt er niet vanaf.
Heel mooi en doordacht op het doek gezet,duidelijk weergegeven.
Knap!
'Het schaduwgevecht',een mooie titel.

Davy zei

Knap gedaan!

'Like the wallpaper sticks to the wall
Like the seashore clings to the sea
Like you'll never get rid of your shadow
You'll never get rid of me'
:-)