schilderijen van Han en John

schilderijen van Han en John
compilatie van onze schilderijen

dinsdag 14 oktober 2008

De mens en zijn schaduw - de schaduw en zijn mens


Dit is de mens en zijn schaduw


En dit is de schaduw en zijn mens


Zo vormen ze samen een tweeluik "mens en schaduw"


En hierop staat de volgende verklaring:

Je schaduw is je hele leven bij je en kent al je geheimen, je angsten, je vreugden, je uitspattingen. Wat zou er gebeuren als je schaduw met je van plaats zou wisselen? Wat zou hij allemaal over je kunnen vertellen? Voor de een is dit een schrikbeeld, voor de ander een rijke ervaring..................

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Food for thought. I like it. Ad

Anoniem zei

he knuffies,

die schilderijen zijn echt heel uniek geworden. en de tekst erbij is ook heel poetisch. ja, vind ze erg goed gelukt en heb inderdaad nog nooit iets gezien wat er op lijkt. applaus voor mamsie.
dikke knuffels en tot snel.
Marjolein

Anoniem zei

Dat gaat beter dan hier, ik heb twee dagen alleen maar staan kladderen en weer uit staan poetsen, weer opnieuw gronden en dan weer van voren af aan, groempfffffffffffff....
Margriet

Anoniem zei

Hoe kom je op het idee?
Ilse

Anoniem zei

Ik vind het heel mooie schilderijen.
Vera

Anoniem zei

ik vind dit heel indrukwekkend!!!

Anoniem zei

Da's wel origineel bedacht, leuk gedaan.

Margriet

Anoniem zei

N.A.V. De schilderijen van de hondjes ben ik uw schilderijen blijven bekijken. Mooie werken van de schaduwen. Hoe is dit idee ontstaan, daar ben ik nieuwsgierig naar...........
Mysterie..
Ongrijpbaar...
Duisternis..
De schilderijen zijn erg te waarderen. Sjan

Han en John van Nimwegen zei

Hallo Sjan,

Dank je wel voor je lieve reactie. Ik weet niet hoe ik je kan bereiken, dus ik hoop dat je dit berictje leest. Het idee voor "mens en schaduw-schaduw en mens" is ontstaan doordat een nu volwassen vrouw een speelgoedhondje heeft dat voor haar heel erg belangrijk is en dat ze ook altijd bij zich heeft. Deze vrouw heeft een behoorlijk heftig leven geleid en ik zeg vaak tegen haar: "als dat hondje eens zou kunnen paten.......". Zodoende kwam ik op het idee dat eigenlijk iedereen altijd zijn schaduw bij zich heeft en dat ik dan ook zou kunnen zeggen: "als je schaduw eens zou kunnen praten.......".

Anoniem zei

hey


great forum lots of lovely people just what i need


hopefully this is just what im looking for looks like i have a lot to read.